Saturday, July 10, 2010

fantasi ke realiti?

Tonyoh-tonyoh mata kejap, blur bunyi bising orang tekan loceng. Gua nak tido nih. Ape hal pulak ade org main tekan loceng. Eh, kejap apsal gua membahasakan diri gua. Adekah untuk menampakkan tanda-tanda rock dan cool sesudah bangun tido akibat bunyi loceng yang berterusan. Eh salah-salah. Mamai mungkin.batting eyelashes Takpe rileks kejap, padahal dalam hati dah cuak dah pasal 2 3 kali  loceng berbunyi. Eh, tak paham betul orang yang tekan loceng tu. Dah tiga kali tu agak-agak la kan, nak-nak pulak time tu dah pukul 1 lebih pagi. Cuak ape nak bukak pintu. Psycho kot.

Selepas, agak yakin dengan keberanian diri sendiri barulah menapak keluar dari bilik. Oh, muka masa tu tak payah cakap, cukup comel barangkali (eh perasannya)rolling on the floor Keluar je dari bilik, rupanya segerombolan ahli kongsi tidur pun terjaga rupenya dek bunyi loceng yang agak saiko itu (minus seorang ahli active yang suka betol tido lambat, gua tak paham camne nak tido lambat sbb gua cukup time mmg ke katil la jawabnya).

 ala-ala comel muka bila mamai.

Benda pertama sekali terlintas kat kepala gua, adalah pintu kayu ruma kitorg tu berselak atau tak. Takot woo. Buatnya orang tu nak ape-apekan kitorg dia godek-godek pintu kayu yang separuh usang itu. Oke, nasib baik pintu dah berselak jawab ahli kongsi tidur yang lain. Eh, masa ni muka semua dah separa cuak. Muka yang mamai pun jadi segar bugar.

eh, xdapat gmbar sebenar pun xpelah kan, gambar tipu-tipu pun layan.

Lalu, selepas beberapa minit, dengan secepat kilat ahli kongsi tidur meminta bantuan pasukan penyelamat.Mujur, pasukan penyelamat di hujung talian, sanggup meredah kepekatan malam untuk mencari gerangan penekan loceng rumah kami.


oh,ini namanya lega rasanya bila tau pasukan penyelamat akan datang.

Agak-agak keadaan dah stabil, gua pun kembali ke bilik. Tak lama lepas tu, pasukan penyelamat pun memberikan laporannya. Sapekah gerangan penekan loceng itu? Ada nada agak blur di hujung talian berbaur tawa yang berselang-seli. Erk, delivery guy? Gua pun tonyoh-tonyoh mata. Tak, gua tak mimpi. Ini realiti.






2 comments:

saya tak mamai said...

ahahahha..woah org ini punye berita lagi cepat dr pemberita tetap mansurah.ngeh ngeh

mek cah mane dapat katun2 ni?comelll oke!plus yg sememeh mamai tuh mmg same la cam 'org' tu sejibik sejiben.haha.

len kali cookdoor kne pakai bju terang2 macam Digi.baru malam2 menyilau sket.haisss..

suju suju ^^ said...

siaran lansung tv mansurah..hahaha. btw kartun2 tuh rahsie lah, dpt pulak nk btau..sile menuntut ilmu dulu br bole. erk delivery boy? silelah tekan loceng dgn gaye sopan br la x takot.